De Online Marketing Tornado Review

10 augustus 2020

Wil je graag meer weten over online marketing, maar wil je geen ouderwetse opleiding volgen? Gelukkig hoeft dat ook niet meer. Er is immers veel actuele content op het internet te vinden, maar ook in recente boeken kan je veel waardevolle informatie lezen. De Online Marketing Tornado van Tonny Loorbach en Martijn van Tongeren is daar een goed voorbeeld van. In deze uitgebreide review van dit boek lees je of het boek de moeite waard is. Een tip van de sluier: dit boek is zowel geschikt voor beginners als gevorderden, want er staat ontzettend veel handige informatie in. Deze review van De Online Marketing Tornado staat dus positief te boeken.

Update: 14 september bestond de IMU 10 jaar. Met die reden hebben de heren een compleet nieuwe online marketing cursus ontwikkeld: De Tornado Masterclass. Bekijk het op deze pagina.

Wie zijn Tonny Loorbach en Martijn van Tongeren?

Voordat we daadwerkelijk in het boek gaan duiken is het natuurlijk eerst prettig om te weten wie Martijn van Tongeren en Tonny Loorbach zijn. Martijn was eerst een werknemer van Tonny, maar zij zijn op den duur partners van elkaar geworden. De Internet Marketing Unie (IMU) is van deze beide heren en zij hebben de taken netjes aan elkaar verdeeld.

Zo bestuurt Martijn het bedrijf op de werkvloer en houdt Tonny zich bezig met content creatie. Qua persoonlijkheid verschillen de twee van elkaar, maar dat zorgt juist ook voor een goede samenwerking.

Goed om te weten wie zij nu eigenlijk zijn. Nu is de vraag natuurlijk: hoe goed is het boek? Dat lees je uiteraard in deze review van De Online Marketing Tornado.

Martijn van Tongeren en Tonny Loorbach (Bron: IMU)

Voldoende kennis van online marketing

De twee heren hebben voldoende kennis van online marketing. Zij zijn niet alleen de eigenaren van IMU, maar ook bezitten zij een aantal andere bedrijven. IMU bestaat al ruim negen jaar en is al jaren toonaangevend expert op het gebied van online marketing.

Het team van IMU helpt maar liefst ruim 50.000 ondernemers om een succesvolle business op te zetten. Via IMU kan je onder andere (gratis) e-books downloaden, waardevolle blogs lezen of kan je events bijwonen. Online trainingen zijn eveneens beschikbaar via de website.

De overige drie bedrijven die de heren bezitten zijn Phoenix, Plug & Play en The Huddle. Indien je het interessant vindt om te weten wat dit voor bedrijven zijn kan je natuurlijk een simpele Google-zoektocht uitvoeren. We zullen het nu echt gaan hebben over het boek.

Review: wat is de Online Marketing Tornado?

Zoals de naam al doet vermoeden gaat dit boek diep in op online marketing. Normaalgesproken noemt men het ook wel een trechter. Echter blijkt het in de praktijk nooit een trechter te zijn, maar meer een tornado. Je loopt immers altijd tegen dingen aan. In dit boek kan je veel lezen over de huidige ontwikkelingen op de onlinemarketingmarkt.

Het boek bevat dan ook maar liefst 353 pagina’s met content. Naast tekst staan er ook veel afbeeldingen in het boek. Dat maakt het ook veel gemakkelijker om het te begrijpen, zeker als beginner. Zo af en toe worden er ook voorbeelden benoemd van een case.

Qua expertise lijkt dit dan ook een extreem goed boek te zijn die elke euro waard is.

Inhoud van De Online Marketing Tornado

Het boek is onderverdeeld in zes grote hoofdstukken. Uiteraard begint het boek met een korte introductie. Vervolgens lees je het boek in de volgende delen:

  • Deel 1: de bezoekersmagneet;
  • Deel 2: de rode loper;
  • Deel 3: de ultieme checkout;
  • Deel 4: affiliate marketing;
  • Deel 5: memberships;
  • Deel 6: community building.

Deel 1: de bezoekersmagneet

Het eerste deel vertelt hoe de basis in elkaar zit. Je leert onder andere hoe je bezoekers op je website krijgt. Zonder bezoekers is het immers een no-go: je haalt immers geen inkomsten uit je bedrijf en zonder inkomsten kan een bedrijf niet bestaan. In het hoofdstuk leer je daarom onder andere over mobiele SEO, content en het worden van een autoriteit in de zoekmachines. Diverse guru’s, waaronder Joshua Kaats, Youri Meuleman en Jia Ruan hebben het boek ook gelezen. Zij lieten allemaal weten dat ook zij weer extra inzichten kregen uit het boek.

Deel 2: de rode loper

In deel twee ligt de focus op het trekken van de juiste bezoekers naar jouw website. Veel bezoekers is natuurlijk leuk, maar als deze bezoekers niets komen bestellen is het natuurlijk geen interessante bezoeker. Daarom leer je in dit gedeelte over het conversiepercentage. Hoeveel mensen bestellen iets of vragen een offerte aan? Door jouw website goed te optimaliseren kan je het conversiepercentage flink verhogen.

Deel 3: de ultieme checkout

Alhoewel dit het kortste gedeelte van het boek is, is het zeker niet het onbelangrijkste gedeelte van het boek. Je wilt natuurlijk dat een klant zijn of haar producten daadwerkelijk afrekent. Bij deze stap leer je hoe je bezoekers ervan overtuigd om hun aankoop af te ronden. De juiste checkout is dus erg belangrijk.

Deel 4: affiliate marketing

Affiliate marketing is erg populair in Nederland. Alle grote webshops maken er gebruik van. Denk hierbij aan bol.com, Coolblue, Wehkamp en meer. Affiliates zijn de ideale werknemers: zij promoten je website en krijgen een commissie als er daadwerkelijk iets verkocht wordt via hun link. Wordt er niets verkocht via hen? Dan krijgen zij simpelweg ook geen commissie. Als webshop-eigenaar is dit dan ook een erg interessante vorm van marketing. In dit hoofdstuk leer je alles over affiliate marketing: hoe je affiliates kunt vinden, hoe je hen kunt trainen en hoe jezelf een affiliate kunt worden.

Deel 5: memberships

In het vijfde deel leer je hoe je lidmaatschappen kunt verkopen. Hoe kan je ervoor zorgen dat iemand lid wordt op jouw website? Mensen willen ergens bij horen en zijn bereid om hiervoor te betalen. Je leert daarmee ook een stukje psychologie en dat kan je weer toepassen voor je eigen business.

Deel 6: community building

In het laatste deel leer je over community building. In feite hangt dit samen met deel vijf. Hoe blijft jouw community actief en hoe zorg je ervoor dat zij betalend lid blijven? Het is een enorm interessant boek en dit hoofdstuk is wat ons betreft ook een goede afsluiter.

Review De Online Marketing Tornado: voor wie is dit boek geschikt?

Wij waren in ieder geval erg enthousiast over het boek. Het boek is geschikt voor een brede doelgroep en in feite voor iedere ondernemer wel interessant. Iedere ondernemer mag wel iets afweten van online marketing. De Online Marketing Tornado is geschikt voor beginners en ervaren marketeers en daarmee is deze review ook positief uitgepakt voor de heren. Ben jij begonnen met je eigen business? Of wil jij jouw business naar een hoger level brengen? Dan is dit boek zeker interessant.

Waar kan ik dit boek bestellen?

Ben jij net zo overtuigd als wij en wil je dit boek graag bestellen? Dat kan voor een spotprijs. De heren hoeven er niet op te verdienen en geven dit boek nagenoeg gratis weg. Je kunt het boek bestellen voor minde dan 10 euro. Je kunt het boek hier bestellen via de website van IMU. Bestel jij dit boek zakelijk? Dan kan je ook nog eens 21% btw terugvragen bij de Belastingdienst.

Wellicht vraag je jezelf nu af: waarom is dit boek zo immens goedkoop voor zoveel content? Simpel: zij willen graag hun bekendheid vergroten en zij promoten hun software in het boek. Als jij hun software gaat gebruiken zullen zij daar uiteindelijk ook weer aan gaan verdienen. Het businessmodel is dus iets anders dan je misschien gewend bent van andere boekenschrijvers.

Conclusie review De Online Marketing Tornado van Tonny & Martijn

We hebben de conclusie eigenlijk al een beetje verklapt in de vorige alinea’s: het boek is zeker de moeite waard. De prijskwaliteitsverhouding is meer dan in orde, omdat je ontzettend veel krijgt voor de prijs die je betaalt. Twijfel daarom niet langer en bestel jouw exemplaar vandaag nog.